Prvi susret iz oba ugla

26.11.2022 Vreme čitanja: 4 min

Nakon dugo razmišljanja konačno ste doneli odluku da posetite estetskog hirurga i da udovoljite sebi i svojim željama. Napravili ste prvi korak i posetili našu kliniku.
Naizgled, prvi susret pacijenta i doktora ne predstavlja ništa strašno i važno, međutim možemo reći da upravo taj prvi susret odlučuje kakav će put do savršenog izgleda biti i kako će se odvijati.

Upoznavanje doktora sa pacijentima se umnogome razlikuje od iste takve situacije nego u drugim hirurškim granama, jer oni pre svega najveći deo razgovaraju. Prilikom upoznavanja, potrebno je da se pacijent oseti prijatno u ordinaciji i da se uspostavi jedan realan i zdrav odnos, jer na kraju dana upravo ste Vi ti koje poverenje stavljate u ruke doktora koji će se brinuti o Vama tokom celog putovanja do željenog izgleda.

Postoje i pacijenti koji već dolaze ispunjeni poverenjem, jer su dobili preporuku od prijatelja, sestre, a svi znamo da su ovakve preporuke najbolje i da ljudi njima najviše veruju. Takođe, određeni pacijenti su videli rezultate operacije koji im se svideo pa su se i oni odlučili na isti poduhvat. Naravno, ima pacijenata koji dolaze sa nepoverenjem. Oni često obilaze veći broj klinika i obično u razgovoru navode sve one loše i tragične primere (loši rezultati, ožiljci, teške komplikacije…) za koje su čuli, videli ili negde pročitali.

Jedan od glavnih ciljeva prvog razgovora jeste da svaka strana, i doktor i pacijent preuzmu svoj deo odgovornosti za planiranu proceduru i da pacijent sazna što više o operaciji, sve što je neophodno o njenim efektima, mogućnostima, ograničenjima, rizicima. Sa druge strane, doktor bi trebalo da sazna što više o pacijentu, njegovim željama, motivima, očekivanjima. Poznati američki hirurg, Mark Gorney, je u pomalo šaljivom tonu rekao, “Pacijent dolazi sa manje ili više jasnom idejom šta želi. Hirurg, sa druge strane, manje ili više zna šta može uraditi”. Drugim rečima, doktor mora da sazna i shvati šta pacijent tačno želi, očekuje od operacije i da proceni da li su njegove želje i očekivanja realne ili neizvodljive.

Pored sposobnosti da izvede određeni estetski poduhvat, od doktora se očekuje i da bude kreativan, sa dobrim okom za ono što je lepo i skladno, a pored svega toga, neophodno je i da ima sposobnost dobre psihološke procene svog pacijenta. Potrebno je znati da je ovde momenat psihologije bitniji nego u bilo kojoj drugoj hirurškoj grani. Ponekad je on, čak i presudan na celokupnu hiruršku proceduru i krajnji rezultat. Zato je podjednako bitno postaviti i psihološku dijagnozu, jer su sva dosadašnja ispitivanja pokazala da je pacijentov fizički problem uvek, u manjoj ili većoj meri, povezan i sa psihičkim, čega on sam ne mora uvek da bude svestan, ali hirurg mora. Samim tim, neophodno je, da rešavanje fizičkog problema bude u istoj meri i podjednako ozbiljno praćeno zadovoljenjem psiholoških potreba pacijenta.

Svakoj osobi, koja bi se sutradan potencijalno odlučila na neku od određenih procedura, bi prijalo i ostavilo pozitivan utisak ukoliko prvi razgovor (pa i svaki sledeći) bude propraćen prijatnom atmosferom, u kojoj neće biti nikakve žurbe, prekidanja, telefoniranja i slično.

Pacijent mora da oseti da je vreme posvećeno samo njemu i njegovom problemu. Ljubaznost, strpljenje i pozitivan stav su stavke koje se kod nas podrazumevaju.

Ljudi se sami po sebi razlikuju, jer kao što narodna poslovica kaže “Sto ljudi sto ćudi”, tako je i svaki pregled različit na svoj način. Ne postoji ni jedan standardizovan pristup niti šablon i možemo slobodno reći da je prvi susret svakom pacijentu personalizovan i jedinstven.

Iako se svakom pacijentu posebno pristupa, možemo reći da postoje određeni koraci koji su zajednički svakom prvom pregledu:

  1. Pacijent iznosi svoje želje i ideje
  2. Doktor vrši objektivni pregled stanja
  3. Doktor iznosi svoje mišljenje o tome šta bi se moglo uraditi i šta bi po njemu bilo najbolje
  4. Ukoliko se obe strane usaglase, preciziraju se ciljevi i plan operacije – neophodno je da obe strane jasno razumeju koji su ciljevi zahvata, koje su želje pacijenta i šta se može postići

Pred kraj samog teksta dolazimo do zaključka da prilikom prvog pregleda, pacijent procenjuje doktora, isto onoliko koliko i doktor procenjuje pacijenta. Koliko god da je hirurga kvalitetan stručnjak, za pacijenta to uopšte ne mora biti dovoljan faktor da mu ukaže poverenje. Nažalost, postoje i slučajevi, kada ljudi koji su bili na pregledu kod odličnih i već proverenih estetskih hirurga, ne odluče se na saradnju sa njima. Zašto? Jednostavno, nije im se dopao prvi utisak, nisu se osetili da im je bilo posvećeno dovoljno vremena.

Ovo je još jedan dokaz koliko subjektivni faktori, koji su itekako prisutni kod svakoga od nas, nekada presudni za donošenje odluka prilikom izbora pravog estetskog hirurga. Takođe, svi znamo koliku moć ima prvi utisak. Ukoliko prvi utisak nije ispunio očekivanja pacijenta, postoje male šanse da će se mišljenje promeniti. Upravo iz tog razloga se nećemo odlučiti da estetski zahvat odradimo kod njega. Što je i na kraju dana prihvatljivo, jer odluka koja se donosi bi trebalo da se bazira isključivo na Vašem osećaju i mišljenju.

Godinama unazad dr. Vladislav Ribnikar, zajedno sa svojim timom postiže izvanredne rezultate. Pacijenti su kod nas na prvom mestu i naš tim daje sve od sebe da se osete bezbrižno i sigurno. Cilj nam je da se, svako ko dođe na prvi pregled i konsultacije sa doktorom, na kraju dana i odluči da upravo on bude taj koji će Vama podariti novi izgled.

Dobrodošli u specijalističku ordinaciju plastične hirurgije “Ribnikar”.